Využití Moodle při prezenční výuce
Pokud se věnujete výuce na střední či vysoké škole, asi Vám nemusím Moodle dlouze představovat. Tento systém slouží pro správu elektronického vzdělávání a tvorbu e-learningových kurzů. Na celou řadu středních škol se dostal buď díky nadšení místního informatika, nebo proto, že byl součástí některého z ESF projektů.
Občas se mi některý z těchto systémů dostane “pod ruku”. Objevuji pak kurzy, které slouží v tom lepším případě jako úschovna PDFek a WORDů, v tom horším případě jen ke splnění požadavků evropského projektu. Je to škoda…
Není se ale čemu divit. Některé školy měly to štěstí a součástí projektu bylo již pár hotových e-learningových kurzů. Většinou si však i první kurzy škola vytvářela sama. Učitelé bez průpravy a předchozích zkušeností s e-learningem tak najednou museli vytvářet kurzy v nástroji, se kterým nikdy předtím nepracovali, formou, kterou neznali. A tak to dopadalo všelijak.
Přínos takových kurzů proto bývá minimální. Studenti se do nich podívají zpravidla na začátku roku/semestru, aby si stáhli studijní materiály a tím pro ně celá elektronická podpora výuky končí. A přínos pro vyučujícího? Nulový.
Moodle však nabízí celou řadu nástrojů, které mohou vyučujícímu usnadnit nejen výuku, ale i přípravu na ni. Tyto možnosti můžeme využít nejen v distančním vzdělávání, ale také při blended learningu či přímo v prezenční výuce. Stačí o nich jenom vědět.
Proto jsem sepsal pár tipů, jak využívat aktivity Moodle k podpoře prezenční výuky.
Celý článek naleznete na http://pavellorenc.cz/vyuziti-moodle-pri-prezencnim-skoleni/