01 Úno

Porovnání náročnosti různých termínů zkoušek

Není myslím žádným tajemstvím, že si studenti mezi sebou sdělují, jaké otázky se objevily v testu z toho či onoho předmětu. Cílem není zjistit, co se objeví v testu příštím (na jiném termínu), ale zjistit, co se od testu dá očekávat. Jinými slovy se snažíme dozvědět, co všechno se budeme muset naučit, abychom si v plánovacím kalendáři mohli odškrtnout další zkoušku. Výjimkou rozhodně nejsem ani já a moji nejbližší studijní přátelé.

Postup naší práce byl takový, že vždy někdo z nás absolvoval první termín zkoušky z nějakého předmětu a všem ostatním poslal znění otázek. Takto vyzbrojeni jsme si každý šli na termín, který zrovna nám vyhovoval. Dostali jsme samozřejmě zadání jiného znění, a tak jsme si opět rozeslali otázky nové. A pak to začalo jako vždycky: No jo, ale vy jste to měli lehčí…

A tak mi to nedalo a sesbíral jsem po všech informačních kanálech znění otázek z prvních termínů a z těch, na kterých byli ostatní. Jsme studenty prvního ročníku magisterského studia, a proto má volba padla na povinné předměty, které máme společné: vzdělávací politiku, srovnávací pedagogiku a řízení vzdělávacích institucí. Na základě vlastních kritérií jsem ohodnotil „náročnost“ jednotlivých otázek a následně porovnal oba testy. Celou zprávu naleznete https://www.pedagogika-brno.cz/seminarky/srovnani_narocnosti_zkousek.docx.

Komu se to však číst nechce, nebo nemá rád velké tabulky, tomu prozradím, že se vyplatí chodit na první termíny. A také to, že odpovědi na jakoukoli z otázek, které se ve všech verzích testů objevily, jsme mohli najít ve zdrojích, jež byli vyučujícími vždy dopředu a jasně sděleny. Každý sylabus předmětu (ať už písemný či sdělený ústně) obsahoval vše potřebné pro složení zkoušky, a proto tato práce neslouží k ospravedlnění neúspěchu u kterékoli z nich.

Přejít k navigační liště