01 Dub

Objektivní realita a jediná správná výchova

Vážené čtenářky a vážení čtenáři,

v kontextu bouře různých pedagogických teorií dnešní doby, protichůdných výchovných názorů, dramatických konfliktů ve školách a nejasných pohledů na správný výchovně-vzdělávací proces chce Pedagogika Brno jasně vymezit svůj postoj k této problematice.

Pedagogika Brno má jasně vyhraněný postoj k problematice lidského poznávání a tím postojem je, že poznání je jen jedno a je nezávislé na člověku. Všechny teorie o konstrukci sociální reality jsou mylné a zkušenosti jedince mají pouze určitý stupeň pochopení jedné pravdy. Poznání leží mimo člověka a je jen na člověku, jestli je správně pochopí. Kdo si myslí něco jiného, chápe špatně.

S touto jedinou správnou filozofií taktéž souvisí ten nejlepší způsob učení a tím je pamětní učení. Pamětním učením vše začíná a také končí. Realita je jen jedna a jde pouze o to si ji zapamatovat a převyprávět naprosto přesně tak, jak je. Kdo si myslí, že je jinak, ten se plete a je třeba, aby se naučil realitu poznávat správně takovou, jaká je. Proto je třeba se učit být objektivní, prokouknout situaci a poznat přesně, jaká doopravdy je, zaznamenat ji a poté hotový výsledek poznávacího procesu předat ostatním, aby si jej mohli zapamatovat. Kdo vidí situaci jinak, vidí ji špatně a teprve se ji musí naučit správně poznat.

Za tímto postojem stojí celá redakce Pedagogiky Brno včetně jejích přispěvatelů. Mluvím-li zde za ostatní, mluvím s tím vědomím, že jsem přišel na to, jak to doopravdy je a tudíž, jestli s tím někdo nesouhlasí, musí se nejprve naučit správně poznat to, jak to doopravdy je.

S přáním krásného večera, který je opravdu krásný, protože jsem poznal, že takový je,

napsal

Václav Vydra

 1. dubna 2016

(in English 1st April 2016)

Odesílám
User Review
3 (2 hlasy)

3 thoughts on “Objektivní realita a jediná správná výchova

  1. Profilový obrázek

    prokoukla jsem, že tento článek je vtipný, zaznamenám si to a budu toto poznání šířit dál jako nepopiratelnou objektivní realitu 🙂 🙂

Comments are closed.

Přejít k navigační liště