Objektivní realita a jediná správná výchova
Vážené čtenářky a vážení čtenáři,
v kontextu bouře různých pedagogických teorií dnešní doby, protichůdných výchovných názorů, dramatických konfliktů ve školách a nejasných pohledů na správný výchovně-vzdělávací proces chce Pedagogika Brno jasně vymezit svůj postoj k této problematice.
Pedagogika Brno má jasně vyhraněný postoj k problematice lidského poznávání a tím postojem je, že poznání je jen jedno a je nezávislé na člověku. Všechny teorie o konstrukci sociální reality jsou mylné a zkušenosti jedince mají pouze určitý stupeň pochopení jedné pravdy. Poznání leží mimo člověka a je jen na člověku, jestli je správně pochopí. Kdo si myslí něco jiného, chápe špatně.
S touto jedinou správnou filozofií taktéž souvisí ten nejlepší způsob učení a tím je pamětní učení. Pamětním učením vše začíná a také končí. Realita je jen jedna a jde pouze o to si ji zapamatovat a převyprávět naprosto přesně tak, jak je. Kdo si myslí, že je jinak, ten se plete a je třeba, aby se naučil realitu poznávat správně takovou, jaká je. Proto je třeba se učit být objektivní, prokouknout situaci a poznat přesně, jaká doopravdy je, zaznamenat ji a poté hotový výsledek poznávacího procesu předat ostatním, aby si jej mohli zapamatovat. Kdo vidí situaci jinak, vidí ji špatně a teprve se ji musí naučit správně poznat.
Za tímto postojem stojí celá redakce Pedagogiky Brno včetně jejích přispěvatelů. Mluvím-li zde za ostatní, mluvím s tím vědomím, že jsem přišel na to, jak to doopravdy je a tudíž, jestli s tím někdo nesouhlasí, musí se nejprve naučit správně poznat to, jak to doopravdy je.
S přáním krásného večera, který je opravdu krásný, protože jsem poznal, že takový je,
napsal
Václav Vydra
1. dubna 2016
(in English 1st April 2016)
Sice to čtu až 2. dubna, ale vtip je to dobrý 😀
prokoukla jsem, že tento článek je vtipný, zaznamenám si to a budu toto poznání šířit dál jako nepopiratelnou objektivní realitu 🙂 🙂
😀