Ročníková práce: Audiokniha jako alternativa předčítání pohádek před spaním
„Za sedmero horami a sedmero řekami žil král a královna…“ Dítě leží v postýlce a rodiče předčítají pohádku. A když nemohou? Pustí pohádku z audioknihy.
Může ovšem audiokniha plně nahradit osobní předčítání? Jaké jsou rozdíly mezi osobním předčítáním a poslechem nahrávky? A jak mohou specifické rysy audioknihy působit na předškolní dítě? To jsou hlavní otázky, které si kladu ve své ročníkové práci „Audiokniha jako alternativa předčítání pohádek před spaním“.
V samotném textu práce se zaměřuji nejenom na vysvětlení pojmů, jako je pohádka, čtení a vyprávění, audiokniha a její používání, ale zejména na objasnění specifik audioknihy jako nosiče pohádek v opozici k osobnímu předčítání. V rámci jednotlivých podkapitol se pak zabývám možným působením těchto specifik na dítě v oblasti čtenářské pregramotnosti, jazykových a řečových schopností, paměťových funkcí, rozvoje čtenářství a vytváření vazeb s blízkými osobami.
A jak působí audioknihy na vás?
Anotace
Ročníková práce „Audiokniha jako alternativa předčítání pohádek před spaním“ se zabývá pohádkami, které jsou pouštěny dětem před spaním ve formě audioknihy. Zaměřuje se na specifické rysy audioknih, které mohou působit na předškolní dítě, a porovnává je s osobním předčítáním. Prostor je věnován zejména odlišnostem mezi oběma způsoby předávání pohádek a jejich možnému pozitivnímu či negativnímu působení na dítě.
Klíčová slova
audiokniha, osobní předčítání, pohádka, předškolní dítě